DARK HORSE

Tog en långtur med lillhästen när ja kom hem efter jobbet eftersom det faktiskt var riktigt fint väder istället för de ständiga moln som hängt över oss senaste veckan. Försökte få den fina utsikten på bild men gick ju si o så, går helt enkelt inte att jämnföra med verkligheten men så är de väl alltid me kort. Fck lite kort på hästen iaf och nån dag ska jag ge mig ut o ta kort med stora kameran!

Dark Horse - Amanda Marshall

FIRES

Har haft en rätt härlig dag. Vart ledig så var inne i Northam och kikade runt lite, är den närmsta "staden", påminde lite om söderköping faktiskt. Gick omkring o kikade runt och tog en promenad längs floden. Senare var jag ute och red med Sean och han visade mig en runda runt i buschen som de brukar rida och det var så sjukt fint! När vi ridit en stund i buschen så kom vi ut på ett fält och utsikten var heeelt otrolig. och det var kängurur.
överallt. i massor! tjatar en del om dessa kängurur men kan helt enkelt inte vänja mig vid att se dom skutta omkring på fälten! Var så arg attt jag inte hade kameran med mig. var en väldigt härlig ridtur iaf och shot gun tyckte det var sååå roligt!

Sean hittade en australiensk passum när han skulle hugga ved och den var så söt! Har bosatt sig i ett hål i ett träd brevid huset. Bilden är från google, men visar hur de ser ut iaf.

Fires - Ronan Keating

BATTLE SCARS

Jag har fått en häst! Eller ja, fått och fått. Har fått en häst att ha hnd om under hela tiden jag är här och ha mer eller mindre som min egen. Är en söt liten sak vid namn Shot Gun, red honom igår för första gången och han hade mycket energi då ingen ridit honom på länge men så fort han fått springa av sig lite gick det så bra så och han var hur mysig som helst! Ska bli kul att ha nånting att göra förutom jobbet samt att jag får lite motion på köpet med, med andra ord är det bara positivt! För övrigt händer inte så mycket, internetet har mer eller mindre vart borta helt på grund av att det har regnat så mycket, därför jag inte vart så flitig med uppdateringarna. Men jobbar mest och tar det lugnt hemma. Men har sett lite roliga djur som man inte ser ute i de fria hemma i sverige! Bl.a. en stor ödla som räckte ut tungan åt mig, en söt och väldigt blå liten fågel och en känguru som hoppade ut 1 m framför bilen när jag skulle till jobbet häromdagen, (stod mer lr mindre still då jag precis skulle svänga ut på en större väg så ingen fara) har aldrig sett nån så nära förut och jag har insett att de är faktiskt ganska stora och det ser roligt ut när de hoppar!

Battle Scars - Guy Sebastian ft. Lupe Fiasco

WOLF

Dagarna rullar sakta men säkert på, ibland känns det som jag varit här i flera månader och ibland känns de som jag bara varit här några dagar. Var ute och red med louise häromdagen och 2 gäss på gården går omkring o ser allmänt elaka ut och går till attack när jag försöker gå förbi. Men annars är det bra här, kommit in i jobbet och känner mig inte som en främling på farmen. Insett att ja anpassar mig rätt fort till min omgivning, antar att de har o göra med att jag skuttat omkring från ställe till ställe rätt mycket. Är hur som helst ledig imorn så ska se om jag kan ta mig in till stora staden och handla lite saker o träffa några vänner.

Var tvungen att ta en bild på de söta Kakmonster-muffinsen vi har på jobbet!

Wolf - First Aid Kit

NO ONE'S GONNA LOVE YOU

Så har jobbat 2 dagar nu. Igår var en riktig mardröm rent ut sagt, allt var kaos och jag hade ingen koll på någonting. Idag gick bättre, var bara lite saker jag inte hängde med på. Men det bir bättre, kommer nog få ordning på det någon dag. För övrigt är jag glad att vara tillbaka bland träd och fält igen, jag är en sådan lantis! Finns 3 hundar som är urmysiga och 10 hästar som är väldigt fina. Om ja har tur kanske ja kan få med mig louise ut på en ridtur nästa vecka, familjen är iväg på gymkhana-tävlingar under helgen så därför blir det inget då. Har till o med en bil ja får ha till o från jobbet o de är inte alls så svårt att köra på fel sida på vägen som ja trodde, hurra för det!

Så här har vi det lilla huset!

MItt lilla rum med inneboende spindel samt lilla hunden Tully som är världens mysigaste

Var ute på promenad, den här vägen fortsätter i oändligheten!

Hästar. och en kvällspromenad med hundarna

Vacker solnedgång under kvällspromenaden

No One's Gonna Love You - Band Of Horses

GREYHOUND

Sitter nu i en lite ort kallad Bakers Hill och äter någon form av hemmagjord rabarberkräm, riktigt god! Och jag har sett min första känguru! Eller ett flertal av dem faktiskt, bara vi kom ut ur stan. Känns lite mer som australien nu när man är på landet, i stan är det som vilken stad som helst typ. Är världens lyx här iaf, får lagad mat och har ett eget rum. Inte helt fel. Familjen är trevlig, de som bor här är mamma Judy, pappa Marc, sonen Shawn, dottern Louise och en annan backpacker från canada, Cassie. Börjar jobba imorn kl 8, lite nervöst men tror de kommer bli kul. Vart lite rastlös när ja inte haft nåt o göra om dagarna så skönt att äntligen ha ett jobb.

Ska ta lite bilder imorn när de är just så får ni se vad detta är för ställe. Tillsvidare får ni nöja er med bilder från tidigare idag ifrån Perth. Hyde Park ligger bara 5 min från vandrarhemmet o den har en damm där det bor ett par svarta svanar, tyckte dom var fina. Såg allmänt arroganta och "jag-är-vackrare-än-du-och-vet-om-det"-attityden som jag alltid tyckt svanar har, men fortf väldigt fina. Även en fin bild på alex o emily från fikat och den gigantiska mudcake'n jag köpte. (för övrigt orkade jag bara halva)

Greyhound - Swedish House Mafia

NEVER SAY NEVER

Här händer det faktiskt en hel del senaste dagarna. Hade 2 jobbintervjuer igår, båda 2 för caféer. Den ena var för ett café nere i city och när jag kom dit insåg jag med en gång att det inte var någonting för mig. Det var ett fint och trevligt café men det låg i affärskvarteren i stan vilket innebar att alla kunder var kostymnissar och det kändes som om jag hade gjort ett misstag skulle dom hugga huvudet av mig. Aningen skrämmande och alltför stel miljö för mig. Så tack men nej tack.

Det andra var bättre, är ett familjecafé där jag får göra lite allt möjligt. Enda nackdelen är att det ligger 1,5 timme in mot mitten av Australien vilket innebär att jag kommer längre ifrån min strand och vandrarhemmet men, men annars låter det toppen. Kommer få bo på familjens gård och äta gratis och får en bra lön utöver det. De har även hästar som jag får låna när jag vill och massa andra djur på gården. Så ska vara där i minst 6 veckor och spara ihop lite pengar, sen tillbaka till stan. Nu när jag kommer ut på landet kanske jag till och med kan få se en känguru, måste säga att jag är lite besviken över att jag inte sett någon än. Hur som helst så lämnar jag vandrarhemmet kl 3 idag så ska bli spännande o se vad som händer därefter.

På tal om vandrarhemmet så var vi på en pub häromkvällen på jengaturnering, vem kunde ana att ett så simpelt spel kunde vara så kul? (jenga = spel där man har ett torn av träklossar, drar en kloss i taget och lägger högst upp, den som får det att rasa förlorar). Mark och James kom faktiskt till finalen och fick spela med jättetornet. Ist för 10 cm klossar var de 30 cm. I vilket fall var det en sjukt rolig kväll.

Nu en fika med Alex och Emily innan jag ska åka.

Never Say Never - The Fray

REAL WORLD

Så en liten update på vad som händer här nere. Jobbet blev det inget av med pga av olika anledningar så letar fortf efter jobb men har inte gett upp hoppet än! Så utöver att jaga jobb har jag mest gått omkring i stan o umgåtts med folk från hotellet. Var nere med ett gäng till stranden igår och jag älskar den! kom dock ganska mkt moln men var härligt iaf. Funderar på att flytta till ett hostel närmare stranden om ja får ett jobb. Men är lite kluven i frågan då jag trivs bra här, är lite som internatet på ökna, samma känsla. En väldig sammanhållning iaf. Samt att de är nära till city. Får se hur de blir.

Real World - The All-American Rejects

SOME NIGHTS

Gissa vad? Jag har fått ett jobb. Helt sjukt, tredje stället jag va inne på o dom fråga om jag kunde komma o provjobba imorn, trodde aldrig att ja skulle få ett jobb så fort! Inte heltid men ändå, jag är glad. Är ett litet café ca en kvart från vandrarhemmet och dom verkar hur trevliga som helst så jag håller tummarna för att allt går vägen. Yey!

Lyckades för övrigt dra på mig en förkylning på vägen hit så gårdagen tillbringades mest på vandrarhemmet och tog det lugnt förutom en lite sväng ner till stan där jag hittade en engelsk gränd. En gata som är inspirerad från London, extremt mysig. Ska ta med kameran ner nån dag och ta lite kort.

Människorna på vandrarhemmet är rätt härliga. Delar rum med 3 killar james, patrick och nån vars namn jag glömt, var han som chekade in mig när jag kom o jag var lite för trött för att lägga namnet på minnet just då. Trevliga är de iaf. Vandrarhemmet i sig är rätt mysigt det med. The Witch's Hat heter det och det ser faktiskt ut som en litet häxhus.

Some Nights - Fun

PERTH

Jag tyckte det var omväxlande väder i sverige under sommaren men det är ingenting mot vad det är här. Har varit ute runt 5 timmar idag och har vart med om både åska, sol, regn, blåst och hagel, o allting kommer på samma gång. Lite intressant faktiskt. Har iaf varit duktig och ordnat med bankkonto och australienskt nummer, så ni som vill ha det nya får höra av er. Kommer ha kvar det svenska med men kommer använda det nya så är enklare att få tag på mig där.

Än sålänge gillar jag aussi, folk har rätt i att människorna här är trevliga, dom är sjukt sociala o pratar glatt på om allt o inget. Tycker det är lite kul. Kan nog bli bra det här.

Lägger upp lite bilder från resan, var sjukt trött när jag kom fram igårkväll och jag är glad att jag kom igenom alla kontroller o tull mm utan problem. Efter att ha sett både dag, solnedgång, natt och soluppgång kan jag säga att det är utan tvekan mest mysigt/häftigt att flyga under en soluppgång. För övrigt var Snowhite and the Huntsman inte alls en så bra film som jag trodde. Blev lite lessen på det.

Perth - Bon Iver

HONG KONG

Anlande till Hong Kongs flygplats for en liten stund sen. Sa snalla har som later oss sma resenarer lana datorer. Inte det lattaste att skriva pa ett kinesiskt tangentbord dock men tycker nog jag lyckas ratt bra. Tillbringade 11 timmar pa flyget fran frankfurt, som for ovrigt var ett valdigt nice plan. Fick bade snacks, middag (med glass till efterratt!!) och frukost samt hade en liten tv dar jag kunde kolla pa film och lyssna pa musik och spela spel, tyckte jag om for min lilla dator var tydligen hojdradd sa den ville inte starta i planet sa hade blivit en valdigt lang resa annars.

Har nagra timmar o sla ihjal har innan jag ska pa ett plan igen, men det ar sista, sen ar jag framme i Australia!